Vaizduotė ir kūrybiškumas

Pirmosios šių mokslo metų  lietuvių literatūros pamokos 12 klasės (TPRv23 ir VRv23 kursų)  mokiniams. Kalbama apie praėjusių bei jau atėjusių mokslo metų iššūkius. Pabrėžiama mokinių vaizduotės bei kūrybiškumo svarba. Pirmoji  pamoka buvo skirta ekskursijai į šalia mūsų švietimo įstaigos esančio Baltosios Vokės dvaro teritoriją. Prieš išeinant mokiniams skiriamos užduotys, patariama būti pastabiems bei pasitelkti vaizduotę. Grįžę į klasę mokiniai turėjo parengti trumpą pasakojimą apie dvaro savininkų, kitų dvaro gyventojų bei dirbusių dvare žmonių veiklą, kasdienybę, poilsį. Apžiūrinėdami dvarą, kitus pastatus, kai kurių pastatų, deja, tik pamatus, aplinką, parką, tvenkinį mokiniai apgailestavo, kad beveik viskas virto „pelėsiais ir kerpėm“. Grįžę į klasę mokiniai pasakojo savo įspūdžius ir tai, kaip, jų nuomone, funkcionavo dvaras. Labai taikliai pastebėjo, kad dvaro savininkai buvo labai išsilavinę, veiklūs, pažangūs ūkininkai, verslininkai, mokslininkai, plėtojo žuvininkystę, naudojo pažangią to meto techniką, planavo ir puoselėjo dvaro parką, gėlynus, rūpinosi vietinių gyventojų švietimu, kultūra, dorove, sveikata. Pabrėžė, kad dvaras klestėjo, buvo svarbus šviesos, kultūros, tikėjimo, mokslo židinys. Lygino šio dvaro gyvenimą su Šatrijos Raganos aprašytu „Sename dvare“. Be to, mokiniai turėjo sugalvoti ekskursijos pavadinimą. Mokinių siūlymai: „Kelionė į praeitį‘, „Kaip norėtųsi prikelti…“, „Nostalgiškas žvilgsnis į dvaro praeitį“, „Istorijos negailestingų ratų ir piktavalių žmonių palikimas“ ir kt. Mokiniai įsitikino, kad pasitelkus vaizduotę bei kūrybiškumą ir vietinė išvyka gali būti įdomi ir prasminga.

Lietuvių kalbos vyresnioji mokytoja Vanda Jarmalkovič

Nuotraukos VRv23 mokinės Gabrielės Gur